Program

Před Smokin´ Joe Kubekem vystoupí Gwyn Ashton a Slow Fingers

Pražská blues-rocková parta Slow Fingers, hrající muziku inspirovanou klasiky žánru jako je Eric Clapton, B.B. King, Muddy Waters a S.R. Vaughan, otevře pondělní bluesový večer v Lucerna Music Baru. Repertoár kapely je tvořen zčásti autorskými kousky a zčásti skladbami převzatými právě od těchto velikánů. Jsou v něm obsaženy jak typické „bluesovky“, tak i záležitosti tvrdší se špetkou jižanského rocku. Kytarové aranžmá je okořeněno typickým zvukem foukací harmoniky, která by v bluesové muzice neměla chybět. Jako speciální host na koncertu vystoupí v Čechách populární bluesový kytarista GWYN ASHTON! Jeden z největších kytarových divousů současnosti Smokin´ Joe Kubek se se svým parťákem Bnoisem Kingem po několika letech vrátí do České republiky, aby v rámci Prague Intl. Bluenights zahráli své texaské blues a boogie svým českým fanouškům. Jeden z nejžádanějších hudebníků v žánru elektrického blues vystoupí 6.května v Lucerna Music Baru v Praze v rámci koncertní série Prague Intl.Bluenights.

Rodák z Pensylvánie, který prožil dětství v Texasu, vydal první nahrávku již v roce 1985. Začínal také jako doprovodný hudebník v kapele kytaristy a zpěváka Freddieho Kinga. Na své debutové album si počkal až do roku 1991, kdy se znovu přihlásil o slovo se Steppin‘ Out Texas Style. Název prvotiny naznačuje, z jaké oblasti Kubek čerpá hudební inspiraci. Texas neopouští ani na dalších deskách. Kubek se drží texaského elektrického blues, což se postupně mění s narůstající spoluprací s jazzovým zpěvákem a kytaristou Bnoisem Kingem. Hudebníci zapracovávali do repertoáru stále více autorských skladeb, na kterých se podíleli společně. Natočili také unplugged desku Close to the Bone. Časopis Blues Revue zhodnotil společnou práci obou muzikantů následovně: „Oni jsou jednoduše nejlepším kytarovým tandemem na současné scéně.“

Kubek u nás vystoupil naposledy na podzim roku 2005, a to na festivalu Blues Alive v Šumperku. Loni vydal novou desku Let that Right Hand Go s dosud nezveřejněným materiálem z osmdesátých let, který s sebou nyní přiveze také do České republiky.