Zatímco světová politika či různá hnutí jsou schopny lidstvo rozdělovat, hudebníci ze Sletu bubeníků se naopak snaží lidi spojovat silou hudby a chtějí světu ukázat, že ač pocházíme z různých kořenů, z různých zemí a etnik, máme společný jazyk, kterým překonáváme bariéry. Tím jazykem je hudba. A rytmus. Slet bubeníků v roce 2014 je geograficky rozkročen od pouští Rudého moře přes Dunaj až po Vltavu. Do Lucerna Music Baru bubeníci přiletí ve středu 22. října.
Slet bubeníků vstupuje již do 13. ročníku. Svým pojetím je tento projekt naprosto ojedinělý a unikátní a získal si velké renomé v celém hudebním světě. Název Slet bubeníků není náhodný, protože hudebníci se opravdu slétávají z rúzných zákoutí hudebního světa, z různých stylů a z různých domnovských skupin. Ti se vždy napřed na mnoho dní uzavřou před světem na odlehlém místě v Jizerských horách, kde společně vzývají hledačství a hudební inspiraci. Každý hudebník vnáší do společné dílny své muzikální zkušenosti, vlastní kulturní tradici, hudební vzdělání; každý do společné tvoření přichází s vlastními nápady. Výsledek tohoto globálního tavícího bubenického kotle je vždy fascinující. Dochází k prolnutí všech možných hudebních směrů, etnických vlivů a inspirací. Každoročně vznikají nové skladby, které jsou pak živě předvedeny na koncertě.
V historii Sletu bubeníků se mění koncept každý rok, a tak jsme se dočkali například globálního Sletu (zastoupení všech světadílu) afrického Sletu,í dva ročníky se nesly v duchu japonsko-české hudební spolupráce, Slet hostil filipínské umělce apod.
Letošní ročník je zaměřen na setkání několika hudebních oblastí. Základ tvoří jako vždy hráči na klasické západní bicí nástroje používané v rockové i ethno hudbě (Fajt, Koudelka), ty podpoří latinsko-americká rytmika Miloše Vacíka. Arabské bubny a indické hudební nástroje, především tabla, bude obhospodařovat Tomáš Reindl. Africkou rytmikou Ephraima Goldina celý ansánm získá na dynamičnosti. Atmosféru dotvoří izraelský světoběžník Alex Bershadsky na elektrickou basu.. A ani letos nebude v týmu chybět dívka. Liron Meyuhas pochází z Tel Avivu a její hra, prezentace i zjev jsou vskutku pozoruhodné.
Celkem se na pódiu každý rok rozezní až dvě tuny nástrojů – bicích souprav, činelů, mnoha etnických bubnů, kláves a elektroniky, ale i lidské hlasy, gongy, perkuse, barely. Letos přibudou i melodické nástroje (kytara, hlas). Tento pestrý globálně-hudební mix každoročně poutá pozornost odborné i laické veřejnosti a koncerty bývají nezapomenutelným hudebním zážitkem.